reklama

Kňazi - tak trochu inak

Dnes si trošku posvietim na kňazov. O ich škandáloch, či prehreškoch sa toho už popísalo viac ako dosť. Ja, ako to už býva mojím zvykom, pôjdem proti prúdu a pokúsim sa napísať o kňazoch vo svetle, v akom sa o nich píše len menej ako zriedkakedy. Jedným dychom dodávam, že tento príspevok je písaný čisto na základe mojich osobných skúseností - neskreslených.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Je mnoho kňazov, s ktorými som prišiel do osobného kontaktu a teraz nemyslím na spovednicu. Videl som nejedného kňaza hrať rôzne spoločenské hry, či športovať. Bol som taktiež pri tom, ako kňazi manuálne pracovali, kde v rukách mali motyku, hrable, lopatu, či metlu. Sedel som pri jednom stole s rôznymi kňazmi, či na rozličných miestach (doma, keď u nás boli ako návšteva; ale tiež aj v dome nejedného kňaza, kde som naopak bol na návšteve ja (a nielen ja); v bare, keď sme pozerali hokej, či išli na pivo; v cukrárni, keď sme mali chuť na niečo sladké pod zub; v jedálni, keď sme sa išli naobedovať). Taktiež som absolvoval nejednu túru, či výlet, na ktorej sa čuduj svete neraz zúčastnil aj ten čudák, čo sa (že vraj) podobá na batmana. Čo si ale ja osobne najviac vážim, vždy som mal na výber niekoľko variant kam zájsť, ak som bol na dne, či mal som pocit, že ma celý svet nechápe. Mal som u nich dvere otvorené, aby som vyrozprával všetko, čo si myslím a bez okolkov. Dokonca neraz aj to, čo by asi radšej ani počuť nemali. Neraz som tam išiel s tým, aby som im povedal, že ten Boh vôbec nie je taký, ako o ňom hovoria a bol som riadne nahnevaný, vytočený (a zranený). Predstavte si, že tí kňazi, ktorých poznám (a nie je ich málo) sú aj vtipní. Okrem iného. V každom z nich je zjavná ochota pomôcť kedykoľvek a akokoľvek, ak to je v ich silách. Sú to skutočne múdri muži, ktorý vedia, čo hovoria. Čo je dôležité, sú to muži činu a v súkromí sú až nenormálne normálni. Sú to muži, ktorí majú dobré srdcia a je to cítiť. Neukazujú sa výlučne pri kazateľnici a potom sa nezatvárajú v ich bunkri. Ich hlavnou úlohou je starať sa o naše duše a to sa im darí viac ako dobre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcem tým povedať, že zlí kňazi neexistujú a nechcem ani obraňovať kňazov, ktorí majú na svedomí rôzne škandály. Chcem ale, aby ste vedeli, že sú tu medzi nami kňazi, ktorí sú skutočne skvelí ľudia. A mimochodom je ich neporovnateľne podstatne viac ako tých, o ktorých sa tak s obľubou píše a hovorí v našich médiách.

Ján Dolhý

Ján Dolhý

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Predovšetkým sám sebou... Zoznam autorových rubrík:  ExperimentySúkromnéNezaradenéZamyslenia mojej viery

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu