reklama

(Nielen) môj Boh

Som neskutočne nahnevaný! Som nahnevaný, pretože mi dvíhajú žlč všetky tie útočné, neprajné a posmešné komentáre pod mojimi článkami k tomu, že verím v Boha. Spočiatku som si myslel, že ich budem mať všetky na háku. Ale mýlil som sa. Ani zďaleka ich nemám na háku. Neskutočne ma vytáčajú. Pôvodne som sa ani nechcel veľmi púšťať do písania o Bohu, o viere a o podobných veciach, pretože si myslím, že existujú milióny ľudí, ktorí by sa na to hodili podstatne viac. Ale skúsil som zaexperimentovať a po dvoch článkoch som si toľko toho vypočul (teda prečítal). Stovky argumentov, prečo sa mýlim (ktoré mi mimochodom prišli asi také smiešne, ako tým pohrúženým moje články, takže tu sme si kvit). Veľa z tých diskutujúcich bolo možno vzdelanejších ako ja, či inteligentnejších ako som ja. Našťastie ani vzdelanosť a ani inteligencia nerovná sa múdrosť. A tak sa teraz pokúsim zapojiť môj jednoduchý „gadžovský“ rozum a niečo pridať k tým mojím predošlým článkom týkajúcich sa Boha.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)

Poviem ti, niečo k tomu môjmu Bohu. A nielen môjmu Bohu. A keďže v dnešnom svete je tých bohov neúrekom, na plnú hubu dodávam, že sa idem vyjadriť k tomu pravému a jedinému Bohu. Ten, ktorý tu vždy bol, je a vždy bude. Ten Boh je suverénne najlogickejší Boh, s akým som sa kedy stretol. Napriek tomu, že som ho nikdy nevidel a v tomto pozemskom živote asi ani najskôr nikdy neuvidím. Myslím fyzicky, mojimi očami. Musel som pridať tento maličký dodatok pre tých, ktorí mi nie vždy rozumejú a potom napádajú moje slová, ktoré som ani nikdy nenapísal. A poviem ti, ani mi to príliš nevadí, že Ho momentálne nemôžem vidieť mojimi očami. Toho Boha som ale videl srdcom v životoch mnohých ľudí a, koniec koncov, aj v tom mojom. Tento pozemský život je pre mňa hľadaním Boha. A keď Ho kde tu zazriem, veľmi ma to povzbudí. Som presvedčený o tom, že kto chce zacítiť Božiu prítomnosť už tu na zemi, dvere sú otvorené. A nemusíš byť ani veriaci. Stačí byť úprimný v hľadaní lásky a dobra. Lebo tam sa Boh „skrýva“. Tam je Jeho miesto tu na zemi. Ale aby som nebol len teoretik, ale aj praktik, pokúsim sa o zopár príkladov. „Tvrdý“ veriaci by ti v prvom rade ukázal na kríž a na Ježiša. A aj ja ako správny veriaci, by som mal urobiť to isté. Ale vďaka tomu, že som zažil hlbokú krízu a mal som čas, kedy som o Bohu nechcel ani počuť, myslím, že by to príliš nezabralo. Keďže neveríš v Boha, pravdepodobne by si ani neveril tomu, že tu bol nejaký Boží Syn, ktorý za teba položil život. To už je trošku vyšší level a chce to poriadnu dávku viery. Skúsim byť ale jednoduchší. Na svete žilo a žije mnoho ľudí, ktorí verili v toho istého Boha ako ja. A je nevyhnutné dodať, že správne pochopili, o čo mu išlo. Strom poznáš podľa ovocia. Boha taktiež spoznáš podľa diela, ktoré tu zanecháva. Ľudia ako Matka Tereza a Ján Pavol II., ktorí tu len nedávno žili, boli ľudia, ktorí sa dennodenne pýtali Boha, čo majú robiť, čo od nich žiada. Žili lásku, obetovali sa pre druhých. Žili podľa návodu Boha a pre Boha, čo ide ruka v ruke so životom obetovaným pre pomoc blížnym . A môj Boh, náš Boh má na svojom konte nespočetné množstvo podobných osudov. Viac či menej známych, veľakrát aj neznámych. Skús využiť internet a nájdeš nespočetné množstvo ľudí, ktorí obetovali svoj život Bohu, čo malo neuveriteľne priaznivý vplyv aj na životy ľudí v ich okolí. A ak ti to predsa len nepôjde, dám ti rád ďalšie tipy. Dokonca nemusíš chodiť ani do minulosti, aby si takých ľudí našiel. Aj dnes ich je mnoho, po celom svete. Napr. skús si všimnúť dnešného pápeža Františka, obdivuhodný to človek. Alebo dám ti skvelý príklad aj zo Slovenska. Vygúgli si meno Maroš Kuffa. Hoď to aj do vyhľadávača na youtube.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším obrovským plusom môjho Boha je, že mi zanechal akési pravidlá slušného správania. Sú síce vnímané ako obmedzenia, ale zamyslel si sa už niekedy nad nimi? Som presvedčený, že keby sa dodržiavali, žilo by sa nám omnoho krajšie, lepšie, kvalitnejšie a nebojím sa povedať, že, koniec koncov, aj ľahšie. Môj Boh tu odjakživa chcel muža a ženu pospolu. A nemusíš byť ani veriaci, aby si pochopil, prečo to tak malo byť. Veď sama príroda ti to jasne naznačuje. Lenže ľudia odmietajú Boha a jeho „obmedzenia“ a tak to potom na našej planéte začína vyzerať. Čím ďalej, tým viac tu je všetko na hlavu padnuté a choré. Potraty, stále častejšie rozvody, stúpajúci počet samovrážd... Áno, ani u nás kresťanov, nie je vždy všetko ružové. Lenže ja neobdivujem ani kresťanov!!! Hoci sa k nim hlásim. Hlásim sa k nim však preto, lebo ich ideológia je najsprávnejšia a podľa mňa aj najlogickejšia. Ja ale obdivujem a uznávam ľudí, ktorí milujú Boha. Lebo takí ľudia majú vždy šťastné manželstvá (hoci si možno prešli nejednou krízou). Lebo manželia, čo milujú Boha, nekonečne milujú aj svoje deti a kedykoľvek by za nich dali aj život. Lebo ľudia, čo milujú Boha, žijú kvalitný a plnohodnotný život, obohatený o pomoc a obetu pre svojich najbližších. A teraz nehovorím o ľuďoch, ktorí majú nonstop zložené ruky a v jednom kuse sa modlia, chodia do kostola, čítajú náboženskú literatúru alebo pozerajú náboženskú TV. Hovorím o ľuďoch, ktorí si ráno privstanú, aby sa aspoň na krátko pozdravili s Bohom. Pripravia svojím deťom desiatu do školy, poctivo pracujú, venujú sa naplno svojej rodine a nedajú dopustiť na svojich priateľov či príbuzných. Pomedzi to všetko si nájdu čas na stíšenie, aby boli chvíľku aj s Bohom, u ktorého hľadajú posilu, odpovede či smerovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priznávam, že ja osobne mám veľa chýb. No snažím sa na sebe pracovať. Ale na to, aby som veril v Boha, nemusím byť bezchybný. Našťastie, to nie je podmienkou. Ak to veľmi zjednoduším, myslím si, že podmienkou je úprimne hľadať a spoznávať Boha. A po tejto ceste hľadania a spoznávania, pracovať na sebe a snažiť sa zo seba vyžmýkať maximum dobra. Bojovať proti zlu a proti svojim zlozvykom, alebo tak po kresťansky, proti hriechom. Super je, že popri tom všetkom hľadáš svoje osobné túžby a tie majú rovnakú cieľovú destináciu ako tvoje hľadanie Boha. A ten Boh chce, aby si bol taký, aký si. Teda inými slovami, akého ťa stvoril.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nemôžem si odpustiť ešte zopár slov pre tých, ktorí sa rozhodnú po prečítaní tohto článku, zvoziť ma pod čiernu zem; povedať mi, že som mimo; zosmiešniť ma a pod. Chcem vám len povedať, že to nemusíte robiť, ale bol by som radšej, aby ste mi radšej skúsili ozrejmiť nejaké veci, čo ma úprimne zaujímajú. Skutočne ma zaujíma váš pohľad na tieto tri otázky:

1. Ako podľa vás vznikol tento svet?

2. Aký má podľa vás zmysel tento pozemský život (tak vo všeobecnosti, život ako taký)?

3. Čo nás čaká po smrti? Ako si to predstavujete?

Ďakujem za ochotu, že si viete nájsť čas a napísať mi aj niečo, čo ma zaujíma.

Ján Dolhý

Ján Dolhý

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Predovšetkým sám sebou... Zoznam autorových rubrík:  ExperimentySúkromnéNezaradenéZamyslenia mojej viery

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu