reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Dolhý

Ján Dolhý

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Predovšetkým sám sebou... Zoznam autorových rubrík:  ExperimentySúkromnéNezaradenéZamyslenia mojej viery

reklama

Zamyslenia mojej viery

Smrť (?)

Ján Dolhý

Smrť (?)

Smrť. Ako často nad ňou uvažuješ? Neviem, ako si na tom ty, ale ja keď si z času na čas spomeniem, že sa to týka aj mňa, takmer vždy istá časť vo mne ostáva prekvapená. Čože? Aj ja zomriem? Či sa to niekomu páči, či nie, neminie to nikoho.

  • 31. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 373x
  • 4
(Nielen) môj Boh

Ján Dolhý

(Nielen) môj Boh

Som neskutočne nahnevaný! Som nahnevaný, pretože mi dvíhajú žlč všetky tie útočné, neprajné a posmešné komentáre pod mojimi článkami k tomu, že verím v Boha. Spočiatku som si myslel, že ich budem mať všetky na háku. Ale mýlil som sa. Ani zďaleka ich nemám na háku. Neskutočne ma vytáčajú. Pôvodne som sa ani nechcel veľmi púšťať do písania o Bohu, o viere a o podobných veciach, pretože si myslím, že existujú milióny ľudí, ktorí by sa na to hodili podstatne viac. Ale skúsil som zaexperimentovať a po dvoch článkoch som si toľko toho vypočul (teda prečítal). Stovky argumentov, prečo sa mýlim (ktoré mi mimochodom prišli asi také smiešne, ako tým pohrúženým moje články, takže tu sme si kvit). Veľa z tých diskutujúcich bolo možno vzdelanejších ako ja, či inteligentnejších ako som ja. Našťastie ani vzdelanosť a ani inteligencia nerovná sa múdrosť. A tak sa teraz pokúsim zapojiť môj jednoduchý „gadžovský“ rozum a niečo pridať k tým mojím predošlým článkom týkajúcich sa Boha.

  • 28. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 080x
  • 55
Kto je pre mňa Boh

Ján Dolhý

Kto je pre mňa Boh

„Čo pre teba znamená Boh?“ – touto otázkou ma raz zaskočilo jedno dievča počas pútavej debaty. Musím priznať, že sa trošku hanbím. Hanbím sa preto, lebo Boh je prakticky každodennou súčasťou môjho života a napriek tomu som ostal zaskočený otázkou. Nikdy pred tým som sa nad tým hlbšie nezamýšľal.

  • 25. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 217x
  • 37
Syn Boží ako týpek

Ján Dolhý

Syn Boží ako týpek

Ako si ľudia predstavujú Ježiša? Mám pocit, že ako chlapíka s dlhými vlasmi, s mierne zarasteným strniskom, v tvári a oblečený do akéhosi podivného odevu, čo sa podobá vrecu na zemiaky. Priznám sa, že tento obraz mám v hlave aj ja. Asi najskôr preto, lebo takto nejako vyzeral vo filmoch, ktoré som videl, alebo jednoducho tak si predstavujem ľudí z vtedajšej doby. Ale akým bol človekom? (Teda, ak Ho tak smiem nazvať.)

  • 4. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 144x
  • 32
reklama
SkryťZatvoriť reklamu